Positionering

Elke groep op de Breitner heeft een studieloopbaanbegeleider (SLB). Er is een uur ingeroosterd waarop bijeenkomsten zijn gepland. Die kunnen zowel individueel, met groepjes of de hele groep zijn. De SLB-bijeenkomsten zijn gericht op informatieverstrekking m.b.t. de studie en regie over de eigen studie(loopbaan) en de eigen persoonlijke (competentie)ontwikkeling. De SLB neemt gedurende het jaar de studieresultaten met je door.

Het 2e semester ligt de focus bij SLB-bijeenkomsten o.a. op de voorbereiding en uitvoering van het ontwikkelassessment ‘de RefleX’ dat aan het eind van het studiejaar plaatsvindt. Doel van deze eindpresentatie is het vergroten van het eigenaarschap van jou als student op je studie. Tijdens het assessment presenteer je jezelf als kunstenaar en docent; benoemt ambities, sterke punten en aandachtspunten; geeft constructieve feedback op doelen en ambities van medestudenten en onderzoekt hoe de studie actief vorm gegeven kan worden (ambitie vs curriculum). Studenten kiezen gezamenlijk de vorm van de eindpresentatie en presenteren zichzelf aan medestudenten, een docent uit ieder domein en een tutor of oud-student.

Werkvorm

  • individuele gesprekken
  • groepsgesprekken

Toetsvorm

  • deelname aan de bijeenkomsten en presentatie van ‘de RefleX’
Delen