4.1 Implementatie
De filmdocent zet de randvoorwaarden* voor filmeducatie op de beleidsagenda en verwezenlijkt deze binnen de school. *ruimte, apparatuur, budget, rooster en (ontwikkel-)tijd.
De filmdocent legt op inspirerende en coöperatieve wijze verbindingen met andere vakken en geeft deze samen met vakgroepen vorm. De filmdocent kan een (zelfontwikkelde) leerlijn filmeducatie implementeren in het curriculum of PTA van de school.
4.2 Studieloopbaanorientatie
De filmdocent maakt kennis beschikbaar over studie en beroep in de wereld van film.
4.3 Communicatie
De filmdocent maakt filmeducatieve projecten zichtbaar in de buitenwereld*. *ouders, betrokkenen, de wijk, pers, Netwerk Filmeducatie, etc.
4.4 Netwerk
De filmdocent participeert actief in het Netwerk Filmeducatie, werkt samen met collega’s van andere scholen en met filmprofessionals.
4.5 Innovatie
De filmdocent anticipeert op ontwikkelingen in de samenleving, het kunsteducatieve onderzoeksveld en de filmwereld en neemt deze mee in de eigen lespraktijk.