Feedback, motivatie en leerlingbegeleiding

In semester 2 komen thema's als feedback, motivatie, zelfbeeld en zelfvertrouwen aan de orde en bekijken we wat onderwijsonderzoek zegt over deze onderwerpen. Verder onderzoeken we leerstijlen/ voorkeuren als middel om te differentiëren.  

Bij het 2e thema ligt de nadruk op de begeleiding van leerlingen. Sommige leerlingen hebben extra aandacht nodig omdat zij leer- en/ of gedragsstoornissen vertonen. Ook komen onderwerpen als faalangst, loyaliteit en pesten aan de orde. Het laatste thema is de visie op docentschap en het werken binnen een onderwijsorganisatie. Hierbij komen onderwerpen als vergader- en presentatietechnieken en oudergesprekken aan de orde. Verschillende gesprekstechnieken worden getraind. 


Werkvorm: hoor-/ werkcollege, practicum  
Toetsvorm: paper, paper, presentatie  
Literatuur:

  • Geerts, W., & Van Kralingen, R. (2016). Handboek voor leraren. Bussum: Couthino.
  • literatuur en artikelen op Teams
Delen