Kunsteducatie binnen en buiten de school

    In het tweede semester bestudeer je de inhoud en organisatie van monodisciplinaire examenvakken op het Vmbo in de bovenbouw. Je ontwikkelt een schoolexamen praktijk en een theoretisch schoolexamen aan de hand van een thema. Ook oriënteren we ons op het buitenschoolse kunsteducatieve werkveld en het ontwikkelen van educatieve programma’s. Het jaar vakdidactiek wordt afgesloten met een visie-presentatie, waarin je je keuzes en voorkeuren verwoordt ten aanzien van inrichting en uitvoering van kunsteducatie. Uiteraard verbind je je visie met je ervaringen op de werkplek en de ‘opbrengst’ van het eerste studiejaar.  

    Hoofdopdracht: SE-theorie en SE-praktijk Kunstvakken2, pitch
    Werkvorm: hoor- en werkcollege, werkgroep, individuele- en groepsbesprekingen, gastcolleges experts 
    Toetsvorm: beroepsproduct, presentatie
    Literatuur: 

    • Geerts, W., & Van Kralingen, R. (2016). Handboek voor leraren. Bussum: Couthino.
    • literatuur en artikelen op Teams 
    Delen