Meesterwerk, multidisciplinaire kunsttheorie vanaf 1900

In deze module onderzoek je de context, inhoud en organisatie van theorievakken in de bovenbouw: Kunst Algemeen en TeHaTex. Multidisciplinaire leerinhouden, activerende werkvormen en blended learning zijn uitgangspunt bij het opzetten en bespreken van theoretische lessen. Naast beeldende kunst verdiep je je in dans, theater, film en muziek van 1850-1900 tot heden. Je zoekt bronnen uit verschillende disciplines aan de hand van de eindexamenthema’s uit de cultuurhistorie van de 20e en 21e eeuw. Daarnaast analyseer je recente eindexamens Kunst Algemeen en TeHaTex op opbouw, niveau en vraagstelling en je leert de verschillende classificatiesystemen voor vraagtypen toe te passen.
Alle kennis, vaardigheden en inzichten pas je toe bij het ontwikkelen van een onderwijsproduct, dat in de lespraktijk toepasbaar is. Waar mogelijk leg je verbinding met het actuele kunst- en cultuuraanbod in Amsterdam. 

Werkvorm: hoor-/werkcollege, werkgroep  
Toetsvorm: beroepsproduct, presentatie  
Literatuur:  literatuur en artikelen op Teams waaronder: syllabi Kunst Algemeen en TeHaTex recente eindexamens Kunst Algemeen en TeHaTex havo en vwo.

Delen