Leerpsychologie en klassenmanagement

Het 1e thema omvat de leer- en waarnemingspsychologie en de ontwikkelingspsychologie. Er is veel direct op de werkplek toepasbare kennis over hoe leerlingen leren en hoe zij waarnemen. Aan het einde van dit thema beschik je over een basis op het gebied van leren en ontwikkeling.  

Het 2e thema is klassenmanagement. Je leert verbanden te leggen tussen theorieën over de ontwikkeling van jongeren en wat dat betekent voor de omgang met jongeren in stages en projecten. We oefenen ook met presentatievaardigheden en het doen van interventies in een onderwijssituatie. Je leert te reflecteren op het eigen functioneren voor de klas en zowel feedback te ontvangen als aan andere studenten te geven. 

Werkvorm: hoor- en werkcollege, practicum  
Toetsvorm: tentamen, paper en presentatie 
Literatuur:

  • Geerts, W., & Van Kralingen, R. (2020 3e druk). Handboek voor leraren. Bussum: Couthino.
  • literatuur en artikelen op Teams
Delen