Blended learning en engagement

Blended learning is de verzamelterm voor leren waarbij face-to-face-onderwijs, technologie en leren op afstand gecombineerd worden tot eigentijdse vormen van onderwijs. In deze module onderzoek je wat deze ontwikkelingen kunnen opleveren voor het ontwerpen van uitdagend en actueel kunstonderwijs.

Je ontwerpt een innovatief, thematisch lesproduct op basis van actuele strategieën voor kunsteducatief ontwerp. Theorie, praktijk en visievorming komen geïntegreerd aan de orde; je ontwikkelt een lesproduct binnen een sociaal-geengageerd thema, gebaseerd op bronnen uit  hedendaagse kunst en/of visuele cultuur.

Het materiaal wordt uitgewerkt in de vorm van video, opdrachten en werkvormen. Bij het materiaal hoort een theoretische onderbouwing met verwijzingen naar recente vakliteratuur. Je wordt aangemoedigd het lesmateriaal uit te testen bij een school of bij een culturele organisatie.

Werkvorm: hoor-/werkcollege, practicum
Toetsvorm: beroepsproduct
Literatuur: Heijnen, E. (2016). Remix je curriculum! Een ontwerpmodel voor kunsteducatie. Amsterdam: Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten

Delen