Hoe ziet jouw ideale les Beeldende Vorming eruit?

In deze module wordt jouw rol als vakdocent verder uitgewerkt. Wat is jouw visie en de visie van anderen op het vak? Hoe zet je een doorlopende leerlijn op en hoe ziet jouw ideale les beeldende vorming eruit? Hoe én waarom zet je bepaalde thema’s, opdrachten en middelen in voor een bepaalde doelgroep? 

In dit semester wordt ook de link gelegd met de stage (o.a. besprekingen van praktijkcasussen in intervisie, onderzoek hoe het vak wordt vormgegeven op je stageschool). Je ontwikkelt en presenteert in groepjes je visie en leerlijn aan medestudenten. Je geeft een praktijkles aan de groep gebaseerd op een les uit de door jou ontworpen leerlijn en blikt in een reflectieverslag terug op de verschillende opdrachten en op je stage. Het geven en ontvangen van feedback vormen een belangrijk onderdeel van de lessen. Enkele opdrachten zullen in samenwerking met onderwijskunde zijn.

Werkvorm: hoor- en werkcollege, presentaties, individuele- en groepsgesprekken
Toetsvorm: beroepsproducten, microteaching en presentaties
Literatuur: Geerts, W. (2020, 3e herziene druk). Handboek voor leraren. Coutinho. Literatuur en artikelen in Teams. 

Delen